Věčná pravda

20. září 2015 v 13:22 | Awy |  Téma týdne
Myslíte si, že jse anonymní? Že když nikde nezadáte své jméno či adresu, tak vás nikde nikdo nenajde?
Na internetu - omyl.


Facebook. Každý má facebook. Dobrá, skoro každý. Píšeme si s někým. Posíláme je buď na svůj profil, nebo tomu dotyčnému. Možná mu pošleme i nějakou více odvážnou fotku..
Všechny fotografie, které jsou nahrány na facebook, automaticky jsou pod právem facebooku.
To znamená, že existuje jedna taková velká databáze fotografií, kde se mohou vyskytnou i vaše fotky.
A taky to znamená, že ten dotyčný, komu jste poslali fotografie, tak si s nima taktéž může dělat co chce, aniž byste ho mohli nějak zastavit.

Přeš facebook jsme sledováni. Ale to není zdaleka všechno.

Ti, to facebook nemají, tak na tom nejsou o nic lépe. Facebook špehuje i ty, který založený profil nemají. Stačí navštívit článku s pluginem ,,Like" - přesně jako na blog.cz. Facebook si zaznamenává vaše cookies (jsou to malé soubory, které k zrychlení internetu obsahují informace a nastavení). Ale i když si smažete vaše cookies, tak jedno se vám stále nechá - Cookie, která má životnost 2 roky - nelze smazat.
Tento Cookie facebook vysvětlil jako ,,bezpečné přihlašování registrovaných uživatelů"..

O facebooku toho víme hodně. Co dál ale nás sleduje?

Google? Strejda Google?
I ten nás má na každém kroku.
V mobilu si stačí zadat mapy. A přesně vám určí vaši polohu, aniž byste zapli GPS.
Google prodává naše data reklamním partnerům. Ale né jen jim..
To, co všechno ví facebook, ví i Google. Ale google je trošku sdílnější a své informace nabízí svým uživatelům..

Uděláme si menší pokus.
Chcete si koupit počítač. Tak hledáte. Projděte všechny možné stránky s kompama.
Víte co se stane?
Další den budete mít google reklamy o počítačích.

Už od roku 2007 Google sbíral data o dostupných WI-FI sítích pro svou databázi. A to pomocí aut s kamerama snímající ulice pro aplikaci ,,StreetView".
Google nám pročítá poštu..


Apple a Mrkvosoft
Apple sleduje lidi užívající jejich produkty. Zaznamenává jejich polohu a ukládají se do téhož zařízení. Tyto informace se ukládají do souboru ,,consolidated.db" , kde se zapisuje zeměpisná šířka, délka i čas a tyto údaje se ukládají až stokrát denně! A větší problém je, že tyto data nejsou absolutně nijak chráněné, takže se přes něj dokáže dostat i málo zkušený programátor.

Micosoft sbírá ty samá data, jako Apple, Google a Facebook. Ale u něj je rozdíl, že uživatel mu dává ,,svolení", si ty data vzít. Což je pravda. Ale prakticky bez těch věcí, které potřebujeme ve svém chytrém telefonu, se nijak neobejdeme bez ani jednoho svolení našich dat. Byl by to poté jen mobil pouze na volání a esemesky. Ale ani u toho si nemůžeme být jistí..

Dojdeme k milovanému tématu a to je Windows 10!
Každý ví, že tento operační systém (zkráceně OS) jsme všichni dostali zdarma. Není to zvláštní? Proč by Microsoft byl k nám tak mírumilovný a nechal nám zadarmo všechny ty nové funkce? A to zlepšení?
Tralallala. Lepší sledování.
Hodně lidí si myslí, že když nebudeme používat W10, tak nebudeme sledováni. Že prý byli lepší W7 a nešpehují je.
Bohužel ale jakékoliv Windows odesílá data. Jakékoliv.
A i kdyby ne. Není to už vlastně jedno, který OS používáme, když nás špehuje vlastně ti ostatní Velcí bratři?

Co pomůže k tomu, aby nás nikdo nešpehoval?
Vypnout internet.
 

7 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Helizns Helizns | Web | 15. září 2015 v 8:57 | Reagovat

Fňuk:c :D Tohle se " velmi chytře" snažím ignorovat.

2 Njina Njina | E-mail | 15. září 2015 v 10:08 | Reagovat

Odpojit se od internetu už nepostačí. Museli bychom se přestěhovat na jinou planetu. Dneska už jsou sledovány i telefonní hovory, SMS zprávy,...
Spousta lidí o tom ví a stejně téměř nikdo nic neudělá. Když se o to pokusil např. E. Snowden, tak ho v USA prohlásili za zrádce a on se od té doby skrývá v Rusku.
Není to šílený svět, když sleduje své vlastní obyvatele? :-)
Skvělý článek - hezky a přehledně napsaný... :-D Byla radost ho číst :-)

3 zookoutek zookoutek | E-mail | 15. září 2015 v 11:14 | Reagovat

moc hezky a bohužel pravdivě napsáno.

4 Gil Gil | Web | 15. září 2015 v 18:11 | Reagovat

Jé tento článek mi vysvětlil milion věcí, co jsem nevěděla - třeba ty cookies :)) Super! :))
Facebook ani Windows nemám a že mě strejda Google sleduje, ten teda jo no, na Google jsem se našla všude možně :D, ale tak.. To mi nevadí. Nejsem přece nějaká slavná osobnost, co by se bála, že ji chce nějaký extremistický stát nebo režim zavraždit :) Nebo proč by se toho sledování měl člověk bát?

5 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 15. září 2015 v 18:42 | Reagovat

Hm, když zadám své jméno do googlu, tak mě nenajde. To je prostě fakt. Google mě sledovat může, no jméno k tomu nemá a sledování polohy mám všude, kde to jde, zakázané. Že z výsledku vyhledávání sestavuje cílené reklamy (což je taky důvod, proč mechanicky pročítá poštu a hledá určité výrazy, fakt nečekej, že u toho sedí zaměstnanec a probírá se miliony mailů) mě taky nezajímá, protože veškeré reklamy blokuju, takže mi je sice může posílat, ale já je nevidím. Facebook nemám. Ani žádnou jinou sociální síť, youtube maximálně, ale to je google. Takže fakt zůstává, že mi můžou zkoušet zasílat reklamu personalizovanou na základě mého vyhledávání. Ale s adblockem je mi to fuk.

6 Awy Awy | Web | 15. září 2015 v 19:28 | Reagovat

[5]: Očividně tomu dost nerozumíš :D To, že zadáš své jméno do googlu a nic ti to nenajde, neznamená, že neví tvé jméno.
Ví. Ale z důvodu zákona ohledně osobních informací, ty informace fakt nemůžeš vyhledat!
Jestli jsi si nevšimla, tak při zadání tvého jména se na konci stránky zobrazí tohle:
,,Některé výsledky mohly být odstraněny na základě právních předpisů EU o ochraně údajů."

A zrovna takhle pritimivní myšlení ohledně čtení emailů nečekej. Dělá to logicky robot. ;)

Jde jen o to, že i přes to, že si myslíš, že tě nesledují, tak jo, ví o tobě prakticky všechno, cos na internetu udělala. ;)

[4]: Jestli nemáš Windows, tak máš Mac, ten je na tom sice jinak, ale stejný princip - jak jsem psala u Applu.
A ano, vůbec na tom nezáleží a může nám být totálně jedno, zda-li někdo ví, že zrovna serem, či jsme ve škole nebo v práci.
Ale Velcí bratři (=Microsoft, Apple, Facebook a Google) můžou získat informace i o warezech - stažených věcí z internetu nebo uploadování věcí na internet - ILEGÁLNĚ.
Že něco stahuješ se dá přežít, to, že něco uploaduješ, už se někdy aj řeší..

7 Jana Jana | E-mail | Web | 16. září 2015 v 9:15 | Reagovat

U toho Applu si tak trochu myslím, že s tím lidi používají. Nn totiž OS iOsu je tak nějak hůře nabouratelný, mi přijde. Telefony/notebooky/PC s jiným OS to mají horší. Jsou moc otevřené lidem, přehnaně složité a mají hodně skulinek... Ale kdo ví, po tom, co je Jobs pod drnem to jde s ohýbací technologií z kopce.

Každopádně originální a přínosný (na rozdíl od jiných, třeba wikipedických, článků) příspěvek k TT :)

8 Awy Awy | Web | 16. září 2015 v 14:39 | Reagovat

[7]: Em.. Absolutně ti nerozumím :D

9 Jana Jana | E-mail | Web | 16. září 2015 v 17:54 | Reagovat

[8]: nevadí, v podstatě souhlaaim s rvym článkem :D to je podstatné

10 Linda Linda | Web | 16. září 2015 v 19:03 | Reagovat

True story. Dobře napsáno.
Ale upřímně, sledování jsme 24 hodin denně i bez internetu. A koneckonců.. když pominu bankovní účetnictví, které se dá řešit osobně, a intimní konverzace, které by se tím tuplem měly vyřizovat face2face.. položte si otázku. Co na tom hloupém internetu vlastně, lidi, děláte, co by nemohl nikdo jiný vidět?

11 Awy Awy | Web | 16. září 2015 v 20:33 | Reagovat

[10]: Jak už jsem psala, jeden z nejběžnějších důvodů je stahování a uploadování dat na internetu, co je ilegální.
Je právě pravda, že když někdo hodí třeba film, který má svá autorská práva, na internet volně ke stažení a autoři s tím budou mít problém, nebude zas problém si vypátrat toho člověka..
Jestli si to teda nezabezpečuje, to by musel být dost dobrý hacker.
Ale mluvím samozřejmě o běžných uživatelích :)

Další je samozřejmě pornografie, když nějaká blbá mokrá třináckta (i starší) někomu pošle svoji nahou fotku, tak by asi nebyla ráda, kdyby ta fotka kolovala mezi více uživateli..

Ale tak, lidé si myslí, že to je strašné, že někdo o nich něco ví, nebo vypátral, ale vlastně je to totálně fuk. :)

12 Heaven Heaven | E-mail | Web | 18. září 2015 v 16:45 | Reagovat

Na Google mapách jsou ve Street View dokonce vyfoceni moji tři spolužáci, jak si vykračují městem :D Jestli tam teda ještě jsou, nevím :D
Facebook je v tomhle ohledu asi nejhorší. Samozřejmě, že nás sledují i jiné stránky nebo zařízení. Odvážné fotky nikomu vážně neposílám a ani nejsem tak blbá, abych to udělala :D Bohužel spoustu dětí neví nic o bezpečném chování na internetu a pak na to pěkně dojedou.

13 Leri Goodness Leri Goodness | Web | 18. září 2015 v 17:51 | Reagovat

Naprosto všichni jsme nějakým způsobem zaregistrováni na netu a to i v případě, že někdo nemá Facebook (i když se někdo takový v dnešní době najde málokdy). Naše jména a profily jsou zaevidované a vlastně ani nevíme, zda nás nějaká tajná společnost, co má přístup ke světovým sociálním sítím, nepozoruje...

14 BarbaraJane BarbaraJane | Web | 18. září 2015 v 20:07 | Reagovat

To, co píšeš, je z části pravda a z větší paranoia. Nikdo tě nešpehuje. Jestli nemáš Facebook, tak ho nezajímáš, a strejda Google sleduje tvou polohu proto, aby ti mohl pomoct najít, co hledáš. Třeba když hledáš Tylovo divadlo a bydlíš v Kutné Hoře, Google ti nabídne kutnohorské a ne plzeňské. Ano, díky ní ti může i zobrazovat relevantní reklamu, ale to je to, co dělá z reklamy zajímavý příspěvek: když se ti trefí do vkusu, vidíš ji ráda a neotravuje tě.
Co se týče cookies, ty tu nejsou proto, aby někdo mohl kouknout do tvého počítače a zjistit, co ráno snídáš a jak často chodíš na záchod. Pamatují si tvoje přihlašovací jména, když to chceš, počítají návštěvnost webů a zase pomáhají s tím, aby se ti reklama trefila do vkusu.
To, co popisuješ s počítačem, který hledáš na internetu, se jmenuje remarketing nebo retargeting. Funguje to jinak, než popisuješ. Nikdo tě nešpehuje a nikoho nezajímá, že se na ten počítač dívala zrovna slečna XY.
Pracuju v agentuře, která se věnuje online marketingu, díky tomu vím, jaké informace o mně může Facebook nebo Google vědět. Věř mi, přeceňuješ jejich špionské ambice. :D

15 Awy Awy | Web | 18. září 2015 v 22:59 | Reagovat

[14]: To co ty píšeš, taky není z části pravda. Věnuju se IT už opravdu dlouho a tvůj online marketing mi je dost fuk - protože většina těch lidí absolutně neví o co se jedná.

A vlastně jsi ani nepochopila článek. Nikde jsem nepsala, že v cookies jsou data o činnosti, které děláme, ale psala jsem ,,jsou to malé soubory, které k zrychlení internetu obsahují informace a nastavení". Když už tak čti pořádně, než něco napíšeš.. ;)

16 BarbaraJane BarbaraJane | Web | 18. září 2015 v 23:04 | Reagovat

[15]: Achjo. Proč reagovat na komentáře slušně, viď?

17 Awy Awy | Web | 19. září 2015 v 0:32 | Reagovat

[16]: Psala jsem snad někde vulgárně? :)

18 Alien Alien | E-mail | Web | 19. září 2015 v 15:38 | Reagovat

Všechno, co jsi tu vypsala, je vlastně ospravedlněné a legální, protože ty společnosti mají právo nakládat se všemi našimi informacemi jak (i když o tom lidé často neví, páč kdo si čte smluvní podmínky, že jo). A Ty, stejně jako spousta dalších lidí, to bereš jako negativum, přestože ty společnosti toho využívají taky proto, aby byl pohyb na internetu pro nás jakožto uživatele příjemnější a bezpečnější. Samozřejmě, že nikdo nechce, aby se jeho informace dostaly ven a dokonce z nich někomu proudily peníze, ale to už je holt riziko toho, že internet vůbec využíváme. Lidi by se s tím měli buď smířit, nebo se vyhnout velkým marketingovým společnostem, které jejich informace zpracovávají - ne je obviňovat za to, že jen využívají toho, na co mají právo.
Článek mě osobně sice o ničem novém neinformoval, avšak myslím, že jeho obsah je pro spoustu lidí naprostá novinka, takže je dobře, že jsi jej sepsala :) Přeji hodně zdaru při dalším blogování!

19 Illumináti Illumináti | Web | 19. září 2015 v 16:38 | Reagovat

wow
             very pravda
    so věčná
                       much Apple

20 Mischelle Mischelle | Web | 19. září 2015 v 16:57 | Reagovat

Opravdu zajímavý článek :)

21 higurashi-tym-cikady higurashi-tym-cikady | E-mail | Web | 19. září 2015 v 17:18 | Reagovat

Spíš by pomohlo odstranit počítač. Kdo může špěhovat přes PC někoho, kdo PC vůbec nemá? :D

22 all-is-magic all-is-magic | E-mail | Web | 19. září 2015 v 21:03 | Reagovat

..vypnout internet... a zahodit mobil. Je fakt, že si dávám pozor, kolik toho na internet vypustím a občas si i kamarádi stěžují, jakto, že nepřidávám nové fotky apod. Vlastně že jsem vůbec tak málo na internetu :D

23 Awy Awy | Web | 19. září 2015 v 22:55 | Reagovat

[18]: Víš, ono z toho polovina legální není. Vem si takový ,,DarkWeb", kde je to opravdový masakr :)
A neberu to jako negativum, pouze píšu na téma. Vcelku je mi to jedno, zda-li má někdo mé informace, protože každý jednou chcípnem :D

[21]: Nezapomeň na mobil! :)

24 fakynn fakynn | E-mail | Web | 20. září 2015 v 10:35 | Reagovat

Tohle je děs, vlastně na to ani nemám slov... Bez internetu už žít nemůžeme, ale přeci díky tomu nemůžeme mít jistotu, že nás někde neznásilní a nepodříznou, protože na netu v klidu zjistí, kde vlastně jsme, že nám nevykradou byt, protože přesně ví, kdy nejsme doma a asi škoda mluvit o tom, že se i lehce domáknou k číslům našich účtů. Je to děsný, ale kdo se toho internetu vzdá?

25 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 20. září 2015 v 14:53 | Reagovat

Článek je fajn, o tom žádná, ale...
Není ti blbé ten článek pořád dokola zveřejňovat, jenom proto, aby byl v té kolonce ´´téma týdne?´´ Jsou tady i další lidé, kteří třeba chtějí něco napsat.

26 mJ mJ | 20. září 2015 v 15:43 | Reagovat

no a? :D
sice travim na netu dost casu, mam smrtfoun a tak, a je mi jasny, ze gogel s fb o mne vi vic, nez mi rodice.. ale stejne, no a? :D
Sice bych třeba uz jen kvuli tvHovna (nova) nikdy nespachala sebevrazdu :DDD aby pak vecer ve zprávách běžely screeny s kouskama mejch konverzaci a dojemnou hudbou XDXDdXD ale i v tomhle případě bych fb nejdřív "smazala" :D 14dni předem. Ovšem vzhledem k tomu, ze si tam ani s nikým nepíšu a nad sebevraždou taky nepremyslim.. no tak zase, no a?
Když se dneska sledoujou vsichni, tak who cares. Sice pak vidis, jak se svet hrozné rychle mění, pac nám videj do hlav, je to i dost děsivý.... ale nevim no.
Co s tím kdo může udělat?
Stanem se hipikama v lesech, ukrytí před satelitama s vlastni zahradkou a chlebem v peci? Idk
Každopádně beznej laik mi na jméno nepřijde. Tak aspoň něco xd

27 Xerodoth Sigmius Xerodoth Sigmius | E-mail | Web | 20. září 2015 v 15:49 | Reagovat

Google našeptávač zná můj internetovej nick. Neschovám se :D A ani nepředpokládám, že se schovám. Ale přesto se pokouším odělit internetový a soukromý život a nepsat lidem a ani nikde po síti pravdu o své osobě. I když samozřejmě to tam někde je. Analýz od velkowebů jsem si vědom, snažím se používat Ghostery pro blokování podobných analytických programů, ale stejně nevěřím, že by to nějak fungovalo. Možná se 1984 opravdu stalo spíše manuálem než varováním. Ale upřímně? Je mi to buřt. Jsem jen bezvýznamný atom molekuly lidské společnosti a data o mé osobě by nikomu a ničemu neprospěla. Krom ukazování si prstem a šíření pomluv, čehož lze dosáhnout i bez toho.

28 Awy Awy | Web | 20. září 2015 v 18:15 | Reagovat

[25]: Tak ať napíšou, je v tom snad nějaký problém? :)

[26]: btw, i když si zvolíš, že si smažeš profil na facebooku, tak se nikdy nesmaže. :)

29 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 21. září 2015 v 17:32 | Reagovat

[28]: Vždyť lidi píšou. Ale je vůči nim nefér to, že ty ho neustále ´´recykluješ.´´ Kdyby to takhle dělal každý, tak se tam točí 5 článků celý týden.

30 Awy Awy | Web | 21. září 2015 v 22:21 | Reagovat

[29]: Je snad nějaké pravidlo, že se to nesmí? Tohle je opravdu vtipné, dohadovat se zrovna o tomhle :D.
Nemyslíš, že jsou nad na blogu víc ,,neférové" věci, než přezveřejňování článků na téma týdne?

Můžeš Standovi navrhnout, ať se článek, již jednou zveřejněný, dokola neukazuje i po přezveřejnění.
Bylo by to mnohem užitečnější, než mi tady psát, jak je to prostě ,,neférové" :D

31 Egoped Egoped | E-mail | Web | 26. října 2015 v 11:22 | Reagovat

[30]: No jistě! Proč to udělat jednoduše - zkrátka neposílat jeden svůj článek několikrát dokola do TT (což chápe drtivá většina zdejších uživatelů), když to jde dělat složitě -  technicky zamezit (něco někde nastavit, přepsat, upravit) takové chování všem..kvůli jednomu blogerovi :) Achjo

32 surpan surpan | E-mail | Web | 26. října 2015 v 11:29 | Reagovat

Safra, tohle jsem chtěl napsat taky :-D
No nic neva. Snad jen ještě jedna malá-velká drobnost, která mě úplně nenapadla, protože nepoužívám Apple. Při odemikání mobilu, předpokládám, že jde o Iphone6, je prý odemknutí možné pomocí otisku prstu. Což tedy znamená, že soft v mobilu dokáže rozeznat otisks prstu. A ejhle, když už to rozezná, určí Vaší polohu a umí to kdykoliv odeslat kamkoliv...krása, tomu říkám aspoň kvalitní sledování uživatelů.

33 Gartouzek Gartouzek | E-mail | Web | 26. října 2015 v 12:43 | Reagovat

[5]: Facebook také nemám. S tím jménem ve vztahu ke Google částečné nesouhlasím. Při zakládání svého blogu jsem si dal název, který vyhledávače neznaly. Jakmile Program Google zjistil, že tento pojem je občas vyhledávaný, najednou se objevil ukrytý v některých cizích stránkách, které s mým blogem nijak nesouvisí a při otevření dané stránky se již pojem nezobrazí. Programátoři takto podvádějí návštěvníky, jen aby je přilákali otevřít jejich stránku. Některé podvodné stránky mají ukrytý v sobě velký slovník, seznamy měst.
     Dokonce jsem našel stránku, kde nabízejí moji blogovou stránku ke komerčnímu využití, protože ji více lidí otevřelo pod heslem "bodave bolesti nartu".
      Praktikami manipulování s internetovými návštěvníky, získáváním osobních údajú a jejich využívání v reklamě či následným obchodováním informacemi o nás bez nás se zabývá sociální inženýrství. Cookie se dá vypnout, ale pak se mi nepovede přihlásit se na blog, jen ho číst, a jen číst webové stránky.

34 Amia Amia | Web | 26. října 2015 v 13:05 | Reagovat

Bohužel ani ten internet úplně nepomůže. Musela bys ho z počítače totálně odstranit a nejlépe vypnout internet v celém domě. A ani tehdy by to nebylo úplně jisté  :(

35 Bunny Bunny | 26. října 2015 v 15:47 | Reagovat

Dneska nikto nemá súkromie, nič s tým nenarobíme, to je realita! Aspoň že nám nevidia myšlienky xD

36 Stínka Stínka | Web | 26. října 2015 v 16:22 | Reagovat

Ano je to pravda a mě to trochu děsí, když o tom někdo začne mluvit, ale jinak to ignoruji :)

37 Illumináti Illumináti | Web | 26. října 2015 v 18:07 | Reagovat

wow
        such pravda
much  jse anonymní
                so Micosoft
      so hejt

38 babirusa babirusa | Web | 26. října 2015 v 18:12 | Reagovat

memh... dobře napsaný článek, chtěl by jen lépe ozdrojovat - třeba s tím applem to není úplně pravda. Ale což, kostra budiž stejně zachována a podstata problému byla vystižena velice pěkně.

Na druhou stranu si říkám - pořád vzrůstá počet nezodpovědných lidí, zločinců atp., kteří prostě nejsou schopni raciónálně uvažovat a žít takříkajíc bez vodítka. Čili dokud mě někdo nebude utlačovat, je mi asi jedno, že jsem sledována stejně jako zbytek planety a budu jen doufat, že se tím třeba nějaké "bezvodítkové zlořády" podaří eliminovat. Koneckonců dokud sama něco nepáchám  a nelze mi touto internetovou cestou něco zcizit, či mě kupříkladu poškodit v očích mého potencionálního zaměstnavatele, asi tuhle celou skutečnost odmítám řešit :D to už by mi taky dost pravděpodobně mohla prasknout hlava :D

39 Renyu Renyu | E-mail | Web | 26. října 2015 v 18:20 | Reagovat

Well, je pravda že na internetu se člověk soukromí nedočká, a máš pravdu, že se o nás dozví všchno. Ale...kolik má internet uživatelů?
Já bych to moc nehrotila. Protože každý z nás je maličký, je nic pro ně.
Dokud nebudu vyhledávat jak zničit mrakodrap, pochybuji, že si mě všimnou a budou mě doopravdy sledovat proto, že to jsem já.

40 Miloš Miloš | Web | 26. října 2015 v 18:23 | Reagovat

[11]: To je mně ale pak záhadou, že mohou existovat portály jako Ulož.to (na stahování filmů) a Slunečnice (na software).
A nikdo jejich provozovatele nestíhá.

41 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 26. října 2015 v 19:16 | Reagovat

Ilumináti, bejby.
Sakra lidi, přestaňte s tou paranoiou. Nebo teda, když už jí máte, tak si vypněte net a buďte fresh...

42 extras-diary extras-diary | E-mail | Web | 26. října 2015 v 20:11 | Reagovat

Myslím, že problém není jen v internetu, sledují nás i jinými způsoby (např. přes telefony) :/ Navíc v dnešní době je internet vyžadován a jen málokdo sežene dobrou práci, aniž by to uměl s internetem. Ale jinak s tebou samozřejmě souhlasím, máš to hezky napsané :) Jen se obávám, že se s tím už nedá nic moc dělat...

43 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 26. října 2015 v 20:34 | Reagovat

Hmmm a nestačilo by nezveřejňovat to, co zveřejnit nechceš?
Nikdo Tě nenutí mít na mailu vlastní jméno, na FB taky ne... A přihlašovat se můžeš v internetové kavárně v sousedním městě, když nechceš určit polohu :-)
A co se týká nelegálního stahování...
Já nevím, ale pokud nechceš, aby Tě chytili u toho, jak vykrádáš banku, nevykrádej ji :-) A nestahuj nelegálně :-)

44 AikoShizuki AikoShizuki | E-mail | Web | 26. října 2015 v 23:02 | Reagovat

Jaj :D Tohle už vím velmi dávno, ale tak pěkně jsi to sepsala :D Je to trochu strašidelné, když si uvědomíme, že jsme stále sledování... ALE! Přece nejsme na světě jen my, je jich miliardy.. takže nemůžeme říct, že nás právě teď někdo sleduje a tebe taky. Blbost, je tolik uživatelů... a pochybuju, že by se šmírováním lidí živili. :D

45 Sasanka Sasanka | Web | 27. října 2015 v 11:35 | Reagovat

Ať si mě sledují... Popravdě, normální slušný člověk se takového sledování nemusí bát. No a co, tak facebook zjistí, že jsem celý den byla připojená z domovu, microsoft se přes můj chytrý telefon dozví, že jsem odpoledne byla v obchodě, a google mi hází personalizovanou reklamu podle historie vyhledáváné.
NO A CO?
Kdybych prodávala orgány nebo si zakládala stránky na dealování drog, asi bych nebyla ráda, že mě sledují. ALE. Když nejste úchylové, co denno denně prohlížejí ujeté stránky s nějakým fetišem, může vám bejt celkem buřt, kdo všechno vidí vaši historii.
A mimochodem, opravdu si myslíme, že nás NĚKDO sleduje? Všechno je to jenom technika, nějaký robot. Mark Zuckerberg přece nesedí doma u počítače a neprohlíží si statusy a fotky všech těch několika milionů uživatelů facebooku, aby pak zrovna vaši fotku z dovči mohl nějak zákeřně zneužít. Bill Gates si taky nesestavuje váš profil, jestli jste náhodou nebyli odpoledne v bordelu. Prostě... chill.

46 Nobody Nobody | E-mail | Web | 27. října 2015 v 11:36 | Reagovat

Já nevim, je to smutný, ale nic s tím neuděláš, hlavně mi to nepříjde nijak extrémně podstatný. Jo, facebook a fotky to mě sere pěkně, ale zbytek... Vem si kolik lidí je snímáno. Jsme prostě jen neskutečně ohromná masa. Jednotlivec nikoho nebude zajímat. Leda by to byla ňáká čupr celebrita, ale to my nejsme. :)

KAŽDOPÁÁDNĚ, tě obdivuju, jaký máš přehled, já o tmhle vím jen tak okrajově, nějak si připadám na tu techniku už stará a vůbec nestíhám co se kolem děje. :D

47 Grumpy Grumpy | Web | 27. října 2015 v 11:36 | Reagovat

Je to zajímavé a všechno to zní takhle hrozně šíleně. Ale má se kvůli tomu člověk vzdát veškerých technologií (i podle mobilního signálu jsme sledováni a dostáváme reklamy, callcentráky si mezi sebou prodávají naše kontakty atd.) a jít žít do pralesa? Ne, jednodušší je se naučit v tom akváriu se žraloky nějak proplout. Pro začátek třeba nikam nenahrávat svoje odvážné fotky... A třeba reklama někoho, kdo má adblock, vůbec nemusí znepokojovat.

48 lencaleni lencaleni | 14. července 2016 v 21:56 | Reagovat

Tak tohle je hodně zajímavé. :)

49 TomkoL TomkoL | E-mail | Web | 18. ledna 2017 v 11:24 | Reagovat

Máte spoustu zajímavých článků

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama